Ebedi Takvim






İzmirin Tarihi Yapıları

28 Şubat 2011 Pazartesi


Not:İlk resim Mitatpaşa sanat okulu 2.karantina
Devamını görmek için tıklayınız !İzmirin Tarihi Yapıları

Toplu ulaşıma banliyö ayarı

15 Şubat 2011 Salı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda tam entegrasyon için önemli bir adım daha atıyor. Yeni ulaşım planının 13 Şubat’ta başlayacak birinci etabıyla, otobüs-vapur-metro entegrasyonuna İzmir Banliyösü de dahil edilecek. Demiryoluna paralel işleyen bazı otobüs hatları istasyonlara bağlanarak buradaki yolcular banliyö trenleri ile taşınacak. İlk biniş sonrasındaki 90 dakika içinde yapılan tüm binişlerin “ücretsiz” olduğu uygulama devam edecek.
Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi’nin hizmete girmesiyle birlikte ulaşımda yeni bir dönem başlatan İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de tüm ulaşım sistemlerinin entegrasyonunu sağlamak için düğmeye bastı.
Geçmişte “otobüs-vapur-metro”nun birbirine bağlanmasıyla kurulan sisteme, “kademeli olarak” 79 kilometre uzunluğundaki banliyö sistemi de (İZBAN) dahil edilecek. Tam entegrasyona yönelik geniş kapsamlı bir yapılanmayı amaçlayan Büyükşehir Belediyesi, 13 Şubat tarihinden itibaren start verilecek “birinci etapta” demiryoluna paralel işleyen bazı hatları istasyonlara bağlayarak buradaki yolcuları banliyö trenleri ile taşımayı planlıyor. Otobüs hatları ve İzmir Banliyösü’nün entegresi ile süreç içinde kent merkezindeki trafikte rahatlama sağlaması öngörülüyor. Yeni hatlara ilişkin bilgiler, 300 bin el ilanı ve afişlerle İzmirlilere duyuruluyor.
İzmir’de toplu ulaşım araçlarındaki ilk biniş sonrasında 90 dakika içinde yapılan tüm binişlerin “ücretsiz” olduğu uygulama devam edecek.


13.02.2011 tarihinden itibaren İzmir Banliyösü ile entegre olarak uygulanacak yeni otobüs hat planlaması şöyle olacak:


MENDERES

Menderes bölgesinin Konak bağlantılı hattı iptal edilerek Konak’a ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.

GAZİEMİR

a) Evka-7 ve Ulaştırma Okulu’nun Konak bağlantılı hatları iptal edilecek. Ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.
b) Sarnıç’ın Konak ve Halkapınar Metro bağlantılı hatları iptal edilecek. Ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.
c) Gaziemir Semt Garajı ve Sarnıç Aktarma Merkezi’ne yeni hatlar açılacak.
d) Sarnıç bölgesinin Yenişehir’e ulaşım talebi, Sarnıç Aktarma Merkezi’den İZBAN’a aktarma yapılarak sağlanacak.
e) Diğer bölgelere ulaşım talebi aktarmalı olarak sağlanacak.

KARABAĞLAR

a) Günaltay ve Limontepe’nin Üçyol bağlantılı hatları Konak’a uzatılacak.
b) Yeşilyurt bölgesinin Konak ve Halkapınar bağlantılı hatları aynen korunacak.
c) Altındağ, Cengizhan, M. Erenler ve Pınarbaşı hatları iptal edilecek.
d) Gaziemir Semt Garajı’na yeni hatlar açılacak.
e) Diğer bölgelere ulaşım talebi aktarmalı olarak sağlanacak.

BUCA

a) Varyant üzerinden Konak’a ulaşan mevcut hatlar aynen devam edecek.
b) Gürçeşme üzerinden Fahrettin Altay’a ulaşan Buca hattı iptal edilecek. Ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.
c) Şirinyer Aktarma Merkezi’ne yeni hatlar açılacak.
d) Gültepe bölgesinin F. Altay bağlantısı iptal edilecek. Gültepe-Konak arasında yeni hat açılacak.
e) Diğer bölgelere ulaşım talebi aktarmalı olarak sağlanacak.

ALİAĞA

Aliağa-Menemen hattı iptal edilerek Menemen’e ulaşım İZBAN ile sağlanacak.

FOÇA

a) Foça-Menemen hattının güzergahı ve son durağı değiştirilecek, hattın son durağı Hatundere Aktarma Merkezi olarak düzenlenecek.
b) Yeni Foça-Menemen hattının güzergahı ve son durağı değiştirilecek, hattın son durağı Biçerova Aktarma Merkezi olarak düzenlenecek.
c) Menemen’e ulaşım talebi İZBAN ile sağlanacak.

MENEMEN

a) Menemen ilçesinin Emiralem, Koyundere ve Asarlık hatlarının son durakları, Menemen Aktarma Merkezi olarak değiştirilecek.
b) Seyrek-Menemen hattının son durağı Ulukent İstasyonu olarak değiştirilecek ve hat Maltepe’den Gerenköy’e uzatılacak.
c) Menemen-Karşıyaka hattı iptal edilerek Karşıyaka ve Menemen’e ulaşım İZBAN ile sağlanacak.
d) Harmandalı ve Egekent 2’nin Karşıyaka İskele hatları iptal edilecek. Harmandalı ve Egekent 2’nin Bostanlı İskele hatlarının güzergahı Çiğli Aktarma Merkezi’ni görecek şekilde düzenlenecek.
e) Menemen Aktarma Merkezi, Hatundere Aktarma Merkezi, Ulukent Aktarma Merkezi ve Bostanlı İskele Aktarma Merkezi’nden yeni hatlar açılacak.
f) Diğer bölgelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.

ÇİĞLİ

(EVKA 5, ŞİRİNEVLER)

a) Bayraklı güzergahından Gümrük’e ulaşan hatlar iptal edilecek.
b) Karşıyaka İskele hatları iptal edilecek.
c) Bostanlı İskele hatlarının güzergahı Çiğli Aktarma Merkezi’ni görecek şekilde düzenlenecek.
d) Şirinevler, Kaklıç ve Sasalı hatları Çiğli Aktarma Merkezi’nde kesilecek.
e) Çiğli Aktarma Merkezi-Atatürk Organize Sanayi Bölgesi ve Egekent Aktarma Merkezi-Atatürk Mah. hatları açılacak.
g) Diğer bölgelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.

ÇİĞLİ

(EVKA 2, EVKA 6, EGEKENT, GÜZELTEPE)

a) Bayraklı yolu ile Gümrük hatları iptal edilecek.
b) Karşıyaka İskele hatları iptal edilecek.
c) Bostanlı İskele hatlarının güzergahı Çiğli Aktarma Merkezi’ni görecek şekilde korunacak.
d) Bayraklı veya diğer bölgelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.



BOSTANLI

(ATA SANAYİ, BOSTANLI, ŞEMİKLER, KARŞIYAKA,BAHRİYE ÜÇOK)

a) 120 No’lu Ata Sanayi–Konak ve 121 No’lu Mavişehir Aktarma Merkezi–Konak hatları dışındaki hatların güzergahı, Bostanlı merkezden (Cengiz Topel Caddesi), sahile (Hasan Ali Yücel Caddesi) alınacak.
b) Bostanlı İskele-Kemer hattı iptal edilecek.
c) Bostanlı İskele Aktarma Merkezi’nden, Çiğli Aktarma Merkezi ve Mavişehir Aktarma Merkezi’ne iki yeni hat açılacak.
d) Diğer bölgelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.
e) 121 No’lu Mavişehir-Konak,
122 No’lu Şemikler-Gümrük,
222 No’lu Şemikler-Karşıyaka,
200 No’lu Havalimanı-Mavişehir
hatlarının son durağı Mavişehir Aktarma Merkezi olarak değiştirilecek.

KARŞIYAKA

(NAFİZ GÜRMAN, YAMANLAR, ESİN SİTESİ, CUMHURİYET MAHALLESİ, ÖRNEKKÖY, POSTACILAR, ONUR MAHALLESİ, DOĞANÇAY)

a) Karşıyaka İskele hatları aynen devam edecek.
b) Örnekköy-Bostanlı İskele hattı iptal edilecek.
c) Yamanlar, Postacı Mahallesi, Onur Mah. Altınyol güzergâhından Gümrük’e ulaşan servisler iptal edilecek.
d) Postacı Mahallesi’nden Bayraklı Evleri-Karşıyaka İskele hattı açılacak.
e) Diğer bölgelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.

BAYRAKLI

(CENGİZHAN-M. ERENLER)

a) Bostanlı İskele hatları iptal edilecek. Bostanlı İskele’ye ulaşım talebi aktarmalı olarak sağlanacak.
b) Yeşilyurt bölgesine ulaşan hatlar Kemer Aktarma Merkezi’nde kesilecek.
c) Yeşilyurt’a ulaşım talebi Halkapınar Metro’dan aktarmalı olarak sağlanacak.
d) Diğer bölgelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.

BORNOVA

(KAVAKLIDERE, PINARBAŞI, AYAKKABICILAR, OTOGAR, ALTINDAĞ,YEŞİLOVA, EVKA 3, EVKA 4, TEKSİF)

a) Bornova Metro ve Halkapınar Metro bağlantılı hatlar aynen devam edecek.
b) Evka 3, Evka 4 ve Teksif Sitesi’nin Gaziler Caddesi, Kapılar ve Fevzipaşa Bulvarı’ndan Gümrük bölgesine ulaşan hatlar, Kemer Aktarma Merkezi’nde kesilecek.
c) Kavaklıdere- Gümrük hattı, Kavaklıdere-Otogar olarak düzenlenecek.
d) Pınarbaşı ve Ayakkabıcılar Sitesi’nin Alsancak, Montrö, Gümrük bölgesine ulaşan hatları iptal edilecek.
e) Pınarbaşı-Limontepe hattı iptal edilecek. Ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.
f) Altındağ’ın Günaltay bağlantısı iptal edilecek, Altındağ-Konak hattı açılacak.
g) MTK Altındağ-Gümrük hattı, Altındağ-Halkapınar Metro Aktarma Merkezi olarak düzenlenecek.
h) Otogar (Işıkkent Hayvan Barınağı-Gökdere) Tınaztepe Aktarma Merkezi hattı açılacak.
i) Gümrük veya diğer bölgelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.

FAHRETTİN ALTAY

a) Esentepe-Gültepe hattı iptal edilecek. Yenişehir’deki hastanelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.
b) Esentepe-Konak hattı açılacak.
c) Fahrettin Altay’ın Gürçeşme Caddesi üzerinden Buca’ya ulaşımı iptal edilecek, Gürçeşme Caddesi ulaşım talebi aktarmalı olarak sağlanacak.
d) Diğer bölgelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.



 Aktarmalı Ulaşım Nedir ?
  • Şehir merkezinde 90 dk. içinde ikinci binişi takiben ve sonraki tüm binişler ücretsizdir.
     
  • Sistem güvenliği sebebiyle kartlarda 5 dk. koruma süresi bulunmakta, her biniş ve dolumu takiben bu süreye dikkat edilmesi gerekmektedir. Koruma süresi dolmayan kartlarda aktarma hakkı verilmemektedir. 
     
  • Aktarma hakkından yararlanabilmek için yapılan tüm binişler arasında ücret tipinin (Tam ya da İndirimli ) aynı olması gerekmektedir.
Devamını görmek için tıklayınız !Toplu ulaşıma banliyö ayarı

Aliağa-Menderes’te Çiğli seferleri 5 Aralık 2010 Pazar günü Başladı

2 Şubat 2011 Çarşamba



Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi olan Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi’nin Güney kısmında sürdürülen “yolculu ön işletme” seferleri, 5 Aralık 2010 Pazar gününden itibaren hattın kuzey kısmında Çiğli’ye kadar olan bölümde de başladı.
Cumaovası’dan Çiğli yönüne ilk tren saat 06.00’da, Halkapınar’dan ise 06.06’da hareket edecek. Cumaovası yönüne ise Çiğli’den ilk tren seferi 05.58’de, Halkapınar’dan 05.52’de başlayacak. Çiğli-Cumaovası arasında yarım saat arayla çalışacak trenler, gün içinde son seferlerini 23.30’da gerçekleştirecek.
Bilindiği gibi hattın güney kesiminde Halkapınar-Cumaovası arası “Yolculu ön işletme seferleri” 30 Ağustos Zafer Bayramı ile başlamış, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda ise İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Aliağa’ya kadar giderek hattın kuzey kısımında “yolcusuz” deneme seferlerini başlatmıştı.

Cumhuriyet tarihinde bir ilk
Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi Projesi, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ilk kez bir belediye ile bir kamu iktisadi teşekkülünün kurduğu ortaklık çerçevesinde yürütülüyor. Proje, TCDD’ye ait 1856 yılında inşa edilen demiryolu hattının modernize edilmesi, hemzemin geçitlerin kaldırılarak, güzergahın önemli bölümlerinin alt ve üst geçitlerle, tünellerle kat edilmesi ve modern istasyonlar kurulması suretiyle, hızlı ve çağdaş bir banliyö sistemine dönüştürülmesi esasına dayanıyor. Sistemin tamamlanmasının ardından günde 550 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Hattı, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD’nin yüzde 50 oranında ortaklığı ile kurulan İZBAN A.Ş. işletiyor.

İstasyonlar ve güzergah
Güzergah boyunca 31 istasyon buluyor. Hatta kuzey ve güney aksı olarak iki farklı istikamete taşımacılık hizmeti veriliyor.

Kuzey Aksı:
Kuzey hattında Aliağa’da başlayan yolculuk; Biçerova - Hatundere istasyonları üzerinden Menemen’e ulaşıyor. Menemen İstasyonu’ndan Egekent 2-Ulukent-Egekent-Sanayi İstasyonları ile Çiğli’ye, Çiğli İstasyonu’ndan Mavişehir - Şemikler - Nergis İstasyonları ile Karşıyaka İstasyonu’na varılıyor. Karşıyaka İstasyonu üzerinden; Naldöken - Turan - Bayraklı ve Salhane İstasyonlarını geçerek aynı zamanda aktarma merkezi de olan Halkapınar’dan güney aksına devam ediyor. Hat üzerindeki en önemli imalatlardan biri olarak Karşıyaka Tüneli 3260 metrelik uzunluğuyla dikkat çekiyor.
Tünel hattının 1930 metresi kapalı alanda bulunuyor ve tünel boyunca 3 adet yer altı (Alaybey, Karşıyaka, Nergis) ile bir adet yerüstü (Naldöken) istasyonu bulunuyor

Güney Aksı:
Halkapınar üzerinden Alsancak - Kemer İstasyonları ile yine bir aktarma merkezi görevini alan Şirinyer İstasyonu’na ulaşılıyor. Şirinyer İstasyonundan Koşu - İnkılâp - Semt Garajı - ESBAŞ - Gaziemir - Sarnıç - Havalimanı - Menderes ve son istasyon Cumaovası Depo alanında güney aksındaki yolculuk son buluyor. Hattın yeraltına girdiği noktalardan biri de Şirinyer Tüneli. Bu tünel de 2 kilometre uzunluğunda.

15 Aktarma istasyonu
Banliyö sisteminin diğer ulaşım sistemleriyle entegrasyonu sağlamak için güzergah boyunca, Aliağa, Biçerova, Hatundere, Menemen, Egekent2,Ulukent,  Çiğli, Mavişehir, Salhane, Halkapınar, Kemer, Şirinyer, Semt Garajı, ESBAŞ, Sarnıç istasyonlarında toplam 15 adet aktarma planlandı. İzmir Banliyö sistemi üzerinde bulunan istasyonlarda; yolcuların ulaşım rahatlığı ve konforu bakımından 97 asansör, 88 yürüyen merdiven tesis edildi.

Modern vagonlar
Hatta hizmet veren üçer vagonlu 33 elektrikli banliyö tren setinden oluşan 99 vagonun tamamı klimalı olarak hizmet veriyor. En ileri teknolojik ekipmanlarla donatılmış olan tren setleri, iç dizaynı da konforlu ve rahat seyahat imkanı sağlayacak şekilde tasarlandı. Araçlar saatte 140 kilometre hız yapabiliyor.

Hem hızlı hem güvenli
Aliağa-Menderes Projesi’nin en önemli ayaklarından biri sayılan Çiğli’deki Depo ve Atölye Tesisi, sahip olduğu teknik özellikleriyle “Türkiye’de ilk” olma özelliğini taşıyor. Trenlerdeki en küçük hasarlar bile bilgisayar ve kameralar sayesinde anında tespit edilerek kumanda merkezine bildiriliyor ve banliyö araçlarında “en yüksek oranda” güvenlik sağlanıyor.

Sefer Saatleri
Sefer saatlerimiz Aliağa - Cumaovası arasındaki istasyonlara göre düzenlenmiştir. Bu veriler yaklaşık olarak hesaplanmıştır.

Değerli yolcularımız; lütfen sefer saatinden birkaç dakika önce istasyonlarımızda olunuz.


           

Sefer Saatleri 
Cumaovası Kalkış     Çiğli       KalkışMenemen KalkışAliağa Kalkış
06:0005:3005:1506:09
06:1505:5805:4307:11
06:3006:3006:1508:09
06:5206:4506:3009:05
07:0107:0006:4510:06
07:1707:1507:0011:15
07:2407:3007:1512:06
07:4007:4707:3213:08
07:5608:0007:4514:06
08:0508:1508:0015:09
08:1808:2608:1116:08
08:4008:4508:3017:09
08:5009:0508:5018:09
09:0709:2509:1019:09
09:2009:4109:2620:15
09:3509:5809:43
10:0010:1309:58
10:1310:2710:12
10:3010:4210:27
10:4510:5710:42
11:0011:1511:00
11:1511:3011:15
11:3011:4211:27
11:4512:0611:51
12:0012:2712:12
12:1212:4212:27
12:3213:0012:45
12:4513:1212:57
13:0013:2713:12
13:1513:4413:29
13:2713:5913:44
13:4514:1413:59
14:0214:2614:11
14:1514:4214:27
14:3015:0314:48
14:4515:1515:00
15:0015:3015:15
15:2315:4515:30
15:4015:5815:43
15:5216:1816:03
16:1016:3016:15
16:2016:4416:29
16:3617:0016:45
16:5017:1517:00
17:0017:3017:15
17:1017:4517:30
17:3017:5917:44
17:4518:2018:05
18:0018:2818:13
18:1518:4518:30
18:3019:0018:45
18:4819:1418:59
19:0019:3319:18
19:1719:4519:30
19:3219:5919:44
19:5820:2920:14
20:3020:5120:36
21:0021:1521:00
21:3021:2821:13
22:0022:0121:46
22:3022:2922:14
23:0023:0022:45
23:3023:3023:15

                      
Devamını görmek için tıklayınız !Aliağa-Menderes’te Çiğli seferleri 5 Aralık 2010 Pazar günü Başladı

 
 
 

Görüntüleme Sayısı

Slayt (İZMİR RESİMLERİ)

İzmir haritası


taksi durakları

İZMİR TAKSİ DURAKLARI A B C Ç E
F G H I J
TELEFON NUMARALARIK L M N O
Aranan semtin ilk baş harfini işaretleÖ P R S Ş
BUL tıklatınT U Ü V Y
Z
İZMİR Alan kodu 232