Ebedi Takvim






İzmir'e bir yıl daha metro yok...

29 Aralık 2009 Salı

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD'nin ortaklaşa yaptığı Aliağa-Menderes hattının metro standartlarına çıkarılmasını öngören hafif raylı sistem projesi 2010’a kaldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD'nin ortaklaşa yaptığı 79 kilometre uzunluğundaki Aliağa - Menderes Cumaovası Banliyö Hattı'nın metro standartlarına çıkarılmasını öngören hafif raylı sistem projesi, 2010'a kaldı. TCDD'nin Büyükşehir Belediyesi'ne, üstüne düşen yükümlülükleri tamamlaması için tanıdığı süre 15 Aralık'ta sona erdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi 3 hafta önce TCDD'ye üçüncü süre uzatımı için yazı yazarken, geçtiğimiz hafta başı Ankara'da çeşitli temaslarda bulunan Başkan Kocaoğlu, ziyaret ettiği TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile süre uzatımı konusunda anlaştı. Karaman-Kocaoğlu görüşmesinde hızlı tren projesindeki süre uzatımı gündeme geldi. Edinilen bilgilere göre, İzmir Büyükşehir Belediyesi yaklaşık 3 hafta önce TCDD'ye gönderdiği yazıda kalan işlerin tamamlanması için ek süre talebinde bulundu. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman arasındaki görüşme sırasında süre uzatımı konusunda mutabakat sağlandı, fakat anlaşma henüz kağıda dökülmedi. Önümüzdeki hafta içinde Büyükşehir Belediyesi'nin süre uzatım talebinin TCDD Yönetim Kurulu Toplantısı'nda görüşülüp karara bağlanmasının ardından sürenin kesinleşeceği öğrenildi. Belediyenin ne kadar süre istediği ve Kocaoğlu-Karaman arasındaki görüşmede de ne kadarlık bir süre üzerinde mutabakata varıldığı yetkililer tarafından açıklanmadı. Ancak, Büyükşehir Belediyesi'nin TCDD'den istediği sürenin 2010 sonuna kadar olduğu ileri sürüldü. Büyükşehir Belediyesi'nin yeni süre uzatım talebi ile projenin bitim tarihi de 2010'a sarkmış oldu. TCDD Yönetim Kurulu toplantısı sonrası süre uzatımı ile ilgili resmi yazının Büyükşehir Belediyesi'ne gönderileceği öğrenildi. Büyükşehir ile TCDD arasında 27 Mart 2005 tarihinde imzalanan protokol uyarınca 79 kilometre uzunluğundaki hattaki çalışmalar 2007 yılı Mart ayında tamamlanması öngörüldü. Büyükşehir, yer teslimlerinin geç yapılması, ihale iptalleri ve olumsuz zemin koşulları nedeniyle

2007 Mart ayında bitirilmesi öngörülen işleri zamanında tamamlayamadı. Büyükşehir Belediyesi'nin süre uzatımı için yaptığı başvuru üzerine 31 Ocak 2009'a kadar ek süre tanındı. Fakat aradan geçen süreçte işler yine bitmeyince Büyükşehir Belediyesi ikinci kez süre uzatımı için gerekli girişimlerde bulundu. TCDD, Büyükşehir Belediyesi'ne 15 Aralık 2009 tarihine kadar ek süre tanıdı. Gelinen noktada ise İzmir Büyükşehir Belediyesi kendi sorumluluk alanındaki işlerin yüzde 90'ını tamamladı. Hızlı tren projesinin hizmete sokulacağı zaman konusunda bugüne kadar çeşitli kereler tarih veren Kocaoğlu, Aliağa Menderes Demiryolu Hattı'nın metro standartlarına çıkarılmasını öngören proje için 2009 sonunu, sözleşmesi iki kez feshedildiği için yapımı yarım kalan Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı için ise 2010 yılını işaret etmişti. YILDIRIM UYARMIŞTI Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Devlet Demiryolları ortaklığı ile yapımı süren Aliağa- Menderes Hafif Raylı Sistemi'nin 2010'da devreye girmesi gerektiğini söylemişti. Yıldırım, "TCDD bu projeyle ilgili ortaklık olarak tüm vecibelerini yerine getirmiştir, hazırdır. Belediye tarafında eksik işler var, maalesef bir yıllık gecikme var. Bu hat 2010 içerisinde başlangıçta Körfez'in Güney daha sonra Kuzey kesimi olmak üzere hizmete girecek. Bunda kararlıyız. Daha fazla gecikmesine rıza gösteremeyiz" demişti. 165 MİLYON DOLAR HARCADI TCDD ve DLH da kamulaştırma hariç bugüne kadar 79 kilometrelik hatta 165 milyon dolarlık yatırım yaptı. 79'u gidiş 79'u da geliş olmak üzere Aliağa'dan Menderes Cumaovasına kadar olan 158 kilometrelik demiryolu ağı baştan aşağı kontrolden geçti. Hattın 45 kilometrelik bölümü tamamen yenilendi. TCDD ayrıca hattın elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon işlerini de yaptı. Elektrifikasyon işleri İspanyol kredisiyle, sinyalizasyon işleri ise Japon kredisi ile tamamlandı. Ayrıca Alsancak Garı'na sinyal kumanda merkezi kuruldu. TCDD tüm bu çalışmaları 2004'de tamamladı.
Devamını görmek için tıklayınız !İzmir'e bir yıl daha metro yok...

İzmir kayıkları karada çürüyor iddiası

1 Aralık 2009 Salı

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından 2005 yılında hayata geçirilen İzmir Kayıkları Projesi çerçevesinde yapılan 13 İzmir Kayığından 5'inin karada çürümeye terk edildiği, denizde bulunan 7 tanesinin durumunun da iyi olmadığı iddia edildi. Gemi Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Emrah Erginer, yaptığı açıklamada, 2005 yılında 360 Derece Tarih Araştırmaları Derneğinden Osman Erkut'un önderliğinde İzmir Kayıkları Projesi'nin İzmir Büyükşehir Belediyesine sunulduğunu, oda olarak projede yer aldıklarını ve İzmir Kayığı'nın gövde tasarımını gerçekleştirdiklerini söyledi.

İzmir Kayığı 1880 yılından kalma orijinal formu bozulmadan gerçekleştirildiğini ve 13 İzmir Kayığı'nın inşa edildiğini anlatan Erginer, bu kayıklardan bir tanesinin de küçük EXPO çerçevesinde Tayland'da açılan ''Türk Bahçesi''nde sergilenmek üzere Tayland'a hediye edildiğini kaydetti.
İzmir'de bulunan ve İzmir Büyükşehir Belediyesi şirketleriyle ilçe belediyeleri tarafından yaptırılan 12 kayığın durumunun iyi öne süren Erginer, şunları söyledi: ''İzmir Kayıkları Projesi'nin son durumu bizleri çok üzüyor. Bu kayıkların bir kısmı karada çürümeye terk edilmiş durumda. Her yıl bu kayıkların unutulmaması için İzmir Kayıkları Yarışması düzenliyoruz. Bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz yarışlara meslek odaları, üniversiteler, sivil toplum örgütlerinden katılımcılar oldu. Ama İzmir kayıklarından sadece 7'si yüzebiliyor, 5 tanesi karada.
Akıbetleri ne olacak belli değil, diğerlerinin yanında öyle bekliyorlar. Biz belediyeden büyük özveriyle başlattığı projeyi devam ettirmesini, bu kayıkların yaşaması adına tamamının bakım ve onarımının yapılmasını istiyoruz. Bu kayıkları İzmir halkının kullanması hedeflenmişti, unutulmuş olan kayıkların tamamının yüzmesini istiyoruz.''
TARİHTE BİLE UNUTULMUŞ
Gemi Mühendisleri Odası İzmir Şubesi'nin gelecek yıl 20. kuruluş yıl dönümünün kutlanacağını ve bu kutlama programında yapılacak yarışlarda kayıkların tamamını denizde görmek istediklerini belirten Erginer, şöyle devam etti: ''Maalesef ülkemizde yaşanan sıkıntıların başında projelerin yaşatılamaması geliyor.
Proje hazırlıyorsunuz, gerçekleştiriyorsunuz, özveriyle çalışıyor, emek veriyor ama proje sürdürülemiyor ve unutuluyor. Projenin tadına varılıyor ve sonra da unutmaya başlıyoruz. İzmir Kayığı zaten tarihte unutulmuş bir kayıktı. 1880 yılında 1930-40'lı yıllara kadar yaşamış, ama biz İzmir Kayığı'yla ilgili yazılı belgeler arasında bir belgeye ulaşamadık. Fransız ve Amerikalıların çizdiği eskizlerden orijinal formu yakaladık.
Unutulmuş olan İzmir Kayığı 2005 yılında yeniden doğmuştu, bu kayıkları yine niçin unutalım? 12 kayık yaptırılmış, 12 kayığın yüzmesi, bağlama iskeleleri, rıhtımının ayarlanması gerekiyor. Özellikle Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz İşletmeciliği Yüksek Okulu Güverte ve Makine Bölümü öğrencilerinin, kayıkların yaşatılmasında büyük emeği var. Belediye antrenörü Erdem Kaçka'nın büyük emeği var; meslek örgütleri üyelerine gruplar halinde ücretsiz kurslar veriyor.''
SAHİPLİK SORUNU OLABİLİR
Emrah Erginer, yüzmekte olman kayıkların durumunun da iç açıcı olmadığını, sahiplik durumuyla ilgili sorunlar olabileceğini düşündüklerini ifade etti. Kayıkların bir kısmının belediye şirketleri, bazılarının da ilçe belediyeleri tarafından yaptırıldığını belirten Erginer, bu kayıkların, belediyenin deniz ulaşımını düzenleyen İzdeniz şirketi çatısı altında toplanması ve belediye şirketinin bu kayıkları sahiplenmesi gerektiğini kaydetti. Erginer, ''kayıklar yapılırken ihale süreçleri oldu. Yapılan tekneler belediye şirketleri, ilçe belediyeleri tarafından satın alındı. Şimdi bu durumdalar.
Teknelerin içinde bulundukları durumlar kalbimizi parçalıyor'' şeklinde konuştu. 360 Derece Tarih Araştırmaları Derneğinin bir başka projesi olan İstanbul Kancabaşı Alamana Tekneleri Projesi'nin İzmir Kayıkları Projesi'yle bağlantısı da olduğunu belirten Erginer, şöyle devam etti:
YARIŞTIRACAĞIZ
''İstanbul Kancabaşı'nın projelendirmesinde yine biz çalıştık. Bunlar da İstanbul'un unutulmuş kayıklarıydı. Birkaç tane Koç Müzesi'nde, ayrıca birtakım koleksiyonlarda vardı. Biz de İstanbul Kancabaşları ile İzmir Kayığı'nı yarıştırmayı hedeflemiştik.
İstanbul Kancabaşı Urla'da tasarladık, ancak denize indirilemedi, karada baş bodoslaması yarılmış bir durumda duruyor. Bu da kalbimizi parçalıyor. Biz denizci insanlarız, emeğimizi profesyonelce veriyoruz, ekmeğimizi örgütümüzdeki insanlar gibi denizden kazanıyoruz. Bu yarım projeler sevgilinin bir şekilde terk edilmesi gibi geliyor bize.
5 İzmir kayığı'nın atıl terk edilmiş olması bizi çok üzüyor.'' Emrah Erginer, kendilerinden bir yardım istenmesi durumunda her türlü desteği vermeye hazır olduklarını sözlerine ekledi. Bu arada İzmir Büyükşehir Belediyesi, konuyla ilgili görüş belirtmedi.
Devamını görmek için tıklayınız !İzmir kayıkları karada çürüyor iddiası

 
 
 

Görüntüleme Sayısı

Slayt (İZMİR RESİMLERİ)

İzmir haritası


taksi durakları

İZMİR TAKSİ DURAKLARI A B C Ç E
F G H I J
TELEFON NUMARALARIK L M N O
Aranan semtin ilk baş harfini işaretleÖ P R S Ş
BUL tıklatınT U Ü V Y
Z
İZMİR Alan kodu 232